Αυλαία και πάλι
Μετά του καλοκαιριού τα όσα και τα τόσα (και δεν θα τους άξιζε άραγε η απαρίθμηση ή η επαναφήγηση;),
μετά του Ραμαζανιού τις λίγες μέρες που πέρασα στο ήσυχο σπίτι,
μετά την εκδρομή στα καθώς ταιριάζει αλμυρά νερά της Μεσογείου,
μετά τις ετοιμασίες, τις φωτοτυπίες, τις αναρτήσεις, τις υπογραφές, τους προγραμματισμούς,
τώρα είναι η ώρα της αυλαίας.
Πάντα πίστευα ότι έχει κάτι το θεατρικό η διδασκαλία, γιατί νιώθω την αναμονή των παριστάμενων και τη θέληση να μετάσχουν αλλά κυρίως διότι έπειτα παίζεται ξανά, έστω και με καθυστέρηση εβδομάδων ή μηνών στο μυαλό, αυτό το home theatre του καθενός. Όπως συμβαίνει με τις ταινίες που παρακολουθήσαμε κι ανακαλύπτουμε μια κρυφή εικόνα, ένα ολίσθημα, μιαν πληροφορία που μας ξέφυγε εκείνη τη στιγμή στη σκοτεινιά του παρόντα χρόνου.
Αυτές τις μέρες ψάχνω για καινούργια τεχνάσματα, χάριν ερμηνευτικής ποικιλίας και κάπου καταλήγω. Πρώτη φορά που χρησιμοποίησα wikis και τα βρήκα δυνητικά δημιουργικά. Π.χ. κάτι που έφτιαξα για τους αρχάριους 2 και το ενδιάμεσο επίπεδο (3): http://greekforall.wikispaces.com/%CE%93%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CF%82
Στη σελίδα υπάρχουν στο κάτω μέρος δύο συνδέσεις προς γραμματική επανάληψη (Ουσιαστικά κι επίθετα γένους θηλυκού) με ασκήσεις που επιτρέπουν λοξοδρομήσεις και ενεργοποίηση τυχόν στάσιμης γνώσης.
Επίσης, στην κορυφή της σελίδας παρατίθενται και τρεις φωτογραφίες, η καθεμιά από τις οποίες οδηγεί σε άλλο υλικό, όχι πια γραμματικό. Η μια αφορά τη Σαπφώ και θέλει να ξεκουράσει αλλά όχι και να κοιμίσει τους φοιτητές με μουσική. Ο στόχος εδώ βέβαια δεν είναι να κατανοήσουν την αιολική. Η νεοελληνική μετάφραση μας αρκεί.
Η δεύτερη αφορά την τρέχουσα μουσειακή εκπαίδευση με την ανασύνθεση της μορφής της Μύρτιδος, της εντεκάχρονης που πέθανε από το λοιμο του 430 π.Χ. Οι εικόνες που πρόσθεσα μας επιτρέπουν να μελετήσουμε συνήθειες του αρχαίου ιδιωτικού και δημόσιου βίου και να δούμε ομοιότητες με χριστιανικές και μουσουλμανικές τελετουργίες που επιβιώνουν συχνά στις παρυφές των δογματικών επιταγών.
Η τρίτη φωτογραφία (εικονίζει την Κική Δημουλά) φέρνει μια σύγχρονη φωνή γυναικείας δημιουργίας κι αίσθησης του πραγματικού. Θυμίζω ή αναφέρω ότι και στον αραβικό κόσμο η γυναικεία γραφή συνιστά δυναμική ώθηση στα λογοτεχνικά πράγματα.
Το γλωσσάρι που παρατίθεται εδώ κι εκεί έχει να κάνει με τους δικούς μου φοιτητές, όσα θεωρώ πως δεν ξέρουν ή δύσκολα θυμούνται και δεν έχει γενική αξία.
Όπως ίσως βλέπετε στο υλικό που κρύβεται πίσω από τις εικόνες, θεωρώ ότι έχει μεγάλη σημασία να μην ξεχάσω πως α. πάλεψα για τον τίτλο μαθημάτων "Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός", β. είναι η συνολική ενεργοποίηση (γνωστική, συναισθηματική, συνεργατική) των σπουδαστών που φέρνει την ικανοποίηση, γ. απευθύνομαι σε 75% γυναικείο ακροατήριο με ομοιότητες και διαφορές από την ελληνική ανάλογη ομάδα. Φυσικά και στο παρελθόν έχω αξιοποιήσει άλλες μορφές υλικού μέσω του διαδικτύου που είτε δημιούργησα ( http://amman-gr.blogspot.com/2009/11/on-december-and-his-golden-table.html για τη θλιβερή επέτειο των γεγονότων στη Γάζα.) είτε παρέπεμψα.
μετά του Ραμαζανιού τις λίγες μέρες που πέρασα στο ήσυχο σπίτι,
μετά την εκδρομή στα καθώς ταιριάζει αλμυρά νερά της Μεσογείου,
μετά τις ετοιμασίες, τις φωτοτυπίες, τις αναρτήσεις, τις υπογραφές, τους προγραμματισμούς,
τώρα είναι η ώρα της αυλαίας.
Πάντα πίστευα ότι έχει κάτι το θεατρικό η διδασκαλία, γιατί νιώθω την αναμονή των παριστάμενων και τη θέληση να μετάσχουν αλλά κυρίως διότι έπειτα παίζεται ξανά, έστω και με καθυστέρηση εβδομάδων ή μηνών στο μυαλό, αυτό το home theatre του καθενός. Όπως συμβαίνει με τις ταινίες που παρακολουθήσαμε κι ανακαλύπτουμε μια κρυφή εικόνα, ένα ολίσθημα, μιαν πληροφορία που μας ξέφυγε εκείνη τη στιγμή στη σκοτεινιά του παρόντα χρόνου.
Αυτές τις μέρες ψάχνω για καινούργια τεχνάσματα, χάριν ερμηνευτικής ποικιλίας και κάπου καταλήγω. Πρώτη φορά που χρησιμοποίησα wikis και τα βρήκα δυνητικά δημιουργικά. Π.χ. κάτι που έφτιαξα για τους αρχάριους 2 και το ενδιάμεσο επίπεδο (3): http://greekforall.wikispaces.com/%CE%93%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CF%82
Στη σελίδα υπάρχουν στο κάτω μέρος δύο συνδέσεις προς γραμματική επανάληψη (Ουσιαστικά κι επίθετα γένους θηλυκού) με ασκήσεις που επιτρέπουν λοξοδρομήσεις και ενεργοποίηση τυχόν στάσιμης γνώσης.
Επίσης, στην κορυφή της σελίδας παρατίθενται και τρεις φωτογραφίες, η καθεμιά από τις οποίες οδηγεί σε άλλο υλικό, όχι πια γραμματικό. Η μια αφορά τη Σαπφώ και θέλει να ξεκουράσει αλλά όχι και να κοιμίσει τους φοιτητές με μουσική. Ο στόχος εδώ βέβαια δεν είναι να κατανοήσουν την αιολική. Η νεοελληνική μετάφραση μας αρκεί.
Η δεύτερη αφορά την τρέχουσα μουσειακή εκπαίδευση με την ανασύνθεση της μορφής της Μύρτιδος, της εντεκάχρονης που πέθανε από το λοιμο του 430 π.Χ. Οι εικόνες που πρόσθεσα μας επιτρέπουν να μελετήσουμε συνήθειες του αρχαίου ιδιωτικού και δημόσιου βίου και να δούμε ομοιότητες με χριστιανικές και μουσουλμανικές τελετουργίες που επιβιώνουν συχνά στις παρυφές των δογματικών επιταγών.
Η τρίτη φωτογραφία (εικονίζει την Κική Δημουλά) φέρνει μια σύγχρονη φωνή γυναικείας δημιουργίας κι αίσθησης του πραγματικού. Θυμίζω ή αναφέρω ότι και στον αραβικό κόσμο η γυναικεία γραφή συνιστά δυναμική ώθηση στα λογοτεχνικά πράγματα.
Το γλωσσάρι που παρατίθεται εδώ κι εκεί έχει να κάνει με τους δικούς μου φοιτητές, όσα θεωρώ πως δεν ξέρουν ή δύσκολα θυμούνται και δεν έχει γενική αξία.
Όπως ίσως βλέπετε στο υλικό που κρύβεται πίσω από τις εικόνες, θεωρώ ότι έχει μεγάλη σημασία να μην ξεχάσω πως α. πάλεψα για τον τίτλο μαθημάτων "Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός", β. είναι η συνολική ενεργοποίηση (γνωστική, συναισθηματική, συνεργατική) των σπουδαστών που φέρνει την ικανοποίηση, γ. απευθύνομαι σε 75% γυναικείο ακροατήριο με ομοιότητες και διαφορές από την ελληνική ανάλογη ομάδα. Φυσικά και στο παρελθόν έχω αξιοποιήσει άλλες μορφές υλικού μέσω του διαδικτύου που είτε δημιούργησα ( http://amman-gr.blogspot.com/2009/11/on-december-and-his-golden-table.html για τη θλιβερή επέτειο των γεγονότων στη Γάζα.) είτε παρέπεμψα.
Labels: Education, Teaching, wiki, Διδασκαλία, Εκπαίδευση
0 Comments:
Post a Comment
<< Home